Sinds mei is Hans vol energie aan de slag gegaan als eventmanager en in de tussentijd is hij een stuk dichterbij zijn persoonlijke leerdoel gekomen, ontspannen spreken voor groepen. Hoe dit gelukt is? Hans: “Daarvoor heb ik met diverse manieren geëxperimenteerd van mijzelf presenteren. Want op een netwerkevent of een sollicitatie moet ik mijzelf ook presenteren. Daarbij ben ik uitgekomen op een format wat bij mij persoonlijk past en waarmee ik mijzelf, het programma, en de Broekriem kan presenteren.” Mooi om te horen en dit is niet het enige wat het hem tot nu toe heeft gebracht. “Ik merk dat het ontwikkelen van workshops bij mij ook een energieverhoging heeft teweeggebracht. Het bedenken van nieuwe onderwerpen en benaderen van sprekers gaat mij gemakkelijk af. Ik doe daarbij een beroep op mijn netwerkvaardigheden van 30+ jaar ervaring in het internationaal zakendoen” vult Hans aan.
Intussen heeft Hans ook een aantal nieuwe locaties benaderd. Hans: “In Amstelveen constateerde ik een tekort aan workshop locaties. Dit heb ik opgepakt door drie nieuwe zakelijke locaties te regelen bij hotels en een co-working plek. Het is leuk om te constateren dat commerciële partijen de doelstelling van de Broekriem een warm hart toedragen. Graag willen zij hun steun betuigen door een ruimte ter beschikking te stellen voor onze workshops.”
Wat Hans verder mooi vindt aan zijn rol als eventmanager? Hans: “Een mooie ervaring is om deelnemers van workshop naar workshop te zien groeien en ontwikkelen. De meest succesvolle workshop was daarnaast die van Jefta Bade met visueel werken voor een carrièreswitch. Bij deze workshop hebben de deelnemers met teken -en tekstopdrachten elkaar interactief uitgedaagd om hun verhaal duidelijk te krijgen en te bespreken.”
Over carrièreswitch gesproken, wat zijn Hans zijn plannen op het gebied van zijn carrière? Hans: “Ik heb zelf een carrièreswitch gemaakt van financiële functies, via een omscholing International Business Management aan de Hogeschool van Amsterdam, naar een digitale marketing rol als online marketeer. Dit jaar heb ik mijn eigen bedrijf Brand Dimensions Lab opgericht dat zich richt op advies op het gebied van merknaam, merkstrategie en merkpositionering aan bedrijven in de zakelijke markt. Dus ik ben beschikbaar voor nieuwe opdrachten!”
Meer over Hans