fbpx

IK…. als merk in de arbeidsmarkt

vrijdag
11 april
2014
10:30 - 12:30
Meeting Plaza,The World of Society 3.0
Hoog Catherijne, Utrecht CS
Godebaldkwartier 20
3511 DX Utrecht

Veel mensen die in loondienst zijn denken: als ik maar mijn stinkende best blijf doen moet het toch opvallen dat ik zo goed werk aflever? Maar niets is minder waar! Als je niet werkt aan je merk ofwel branding (jezelf op een goede en positieve manier in de ‘markt’ zetten, zodat je opvalt), dan blijf je onbedoeld toch hangen in de anonimiteit. Dan val je dus simpelweg niet genoeg op met jouw specifieke kwaliteiten en vergeten ze voor jou te kiezen. Wat overigens niet betekent dat alleen extraverte schreeuwerige mensen succes boeken. Juist als je op jouw manier jouw kwaliteiten laat zien, dán val je op.

Daar begin je bij al mee op het moment dat je nog prima in je huidige functie aan het werk bent, als er nog geen echte noodzaak toe is. Personal Branding – zowel offline als online – draagt bij aan herkenbaarheid ook in je huidige functie. Zodat collega’s weten waarvoor ze bij jou moeten zijn. Of niet. Zodat je vakgenoten leert kennen bij andere bedrijven. Je gezien wordt als expert op je vakgebied. Wellicht wel wordt uitgenodigd voor interviews en om je professionele mening wordt gevraagd. Je bouwt daarmee een goed netwerk op. Nu al. En straks, als je een nieuwe baan zoekt, je precies weet wie waar werkt, wat er ‘te koop’ is en met wie je kan gaan netwerken om aan die nieuwe droombaan te komen.

Fiona Stoop, eigenaar van bureau PintaPeople, begeleidde de afgelopen jaren met succes honderden mensen in het (her)vinden van energie in werk, in social media en personal branding. Zij neemt je in deze workshop mee hoe je online en offline ‘personal brand’ kan bijdragen aan je carrière.

PintaPeople
Spreker